مهدی شهیدی

0 %
مهدی شهیدی
توسعه دهنده وب
عکاس -طبیعتگرد-جهانگرد
  • محل سکونت:
    تهران
  • متولد :
    شیراز
  • سن :
    46
  • تحصیلات :
    مهندسی IT
عکاسی
سفر
وب نویسی
html
CSS
جاوا اسکریپت
PHP
ورد پرس
  • طراحی سایت
  • عکاسی حرفهای
  • راه های مهاجرت
  • شبکه

گوگل با قابلیت جدیدی درباره نتایج غیرقابل اطمینان به شما هشدار می‌دهد

تیر 5, 1400

گوگل از چند وقت پیش اقدام به راستی‌آزمایی نتایج جستجو کرده، ولی گاهی اوقات یافتن منابعی که ارزیابی‌های آن‌ها قابل اعتماد باشند، سخت می‌شود. این شرکت حالا مشغول آزمایش قابلیت جدیدی است که حداقل در هنگام مشاهده نتایج غیرقابل اعتماد به کاربر هشدار می‌دهد.

به گزارش Recode، این ویژگی طراحی شده تا محتوای بیشتری را درباره اخبار فوری و جدید در اختیار کاربران قرار دهد. «دنی سالیوان» از مسئولان گوگل سرچ می‌گوید: «وقتی کسی در گوگل جستجو می‌کند، سعی ما این است که مرتبط‌ترین و قابل اطمینان‌ترین نتایج ممکن را نشان دهیم.»

حالا جعبه جدیدی در بالای نتایج جستجو به کاربر یادآوری می‌کند که نتایج حاضر ظاهرا با سرعت زیادی در حال تغییر هستند. سالیوان می‌گوید اگر یک موضوع جدید باشد، گاهی اوقات کمی طول می‌کشد تا نتایج توسط منابع قابل اطمینان به گوگل بیاید. برای مثال اخیرا خبری مبنی بر ثبت تصویر یک UFO در دوربین حرارتی هلیکوپتر پلیس منتشر شد.

سالیوان ادامه می‌دهد: «یک نفر این گزارش ویدیویی پلیس را در ولز منتشر کرد و خبر آن به‌سرعت دست به دست شد. ولی در آن زمان هنوز اطلاعات زیادی در این باره در دسترس نبود. با این وجود، مردم درباره آن جستجو می‌کردند و می‌توانستیم تشخیص دهیم که یک ترند در حال ایجاد شدن است. همچنین می‌توانستیم تشخیص دهیم که لزوما اطلاعات مفیدی هنوز در این باره به دست نیامده و ممکن است داده‌های جدیدتری همراه این خبر منتشر شود.»

حالا قابلیت جدید گوگل به کاربران اطلاع می‌دهد که کیفیت نتایج جستجو در چه سطحی است. این شرکت در ماه فوریه از پنلی موسوم به About this result یا «درباره این نتیجه» رونمایی کرد که توضیحات وب‌سایت مربوطه را نشان می‌دهد. در آن پنل توضیح داده می‌شود که آن وب‌سایت چگونه منابع اطلاعاتی خود را پیدا می‌کند. به‌علاوه، گوگل توضیح می‌دهد که در زمان انتشار این خبر چه اطلاعات دیگری در دسترس است.

با این حال، پنل «درباره این نتیجه» پشت منویی مخفی شده که اکثر مردم احتمالا روی آن کلیک نمی‌کنند و از وجودش بی‌خبرند. ولی قابلیت جدید گوگل به‌صورت واضح به اطلاع کاربر می‌رساند که چه اطلاعاتی ممکن است قابل اعتماد نباشد، تا شاید به این ترتیب از ترویج اطلاعات نادرست جلوگیری شود.

 
 

 

ارسال شده در تکنولوژی
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهدی شهیدی محفوظ است.
ایمیل: info@donet.ir
تماس با من