مهدی شهیدی

0 %
مهدی شهیدی
توسعه دهنده وب
عکاس -طبیعتگرد-جهانگرد
  • محل سکونت:
    تهران
  • متولد :
    شیراز
  • سن :
    46
  • تحصیلات :
    مهندسی IT
عکاسی
سفر
وب نویسی
html
CSS
جاوا اسکریپت
PHP
ورد پرس
  • طراحی سایت
  • عکاسی حرفهای
  • راه های مهاجرت
  • شبکه

تجربه-تخصصی-اداری

بهمن 10, 1399

فناوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اساسی انسان، سازوکار، ابزار و زمان است.

سال 1376

ورود به بازار کار
شرکت دلوار سیستم شیراز
مدیر عامل مهندس وحیدی
 

با سفارش پدرم به عنوان کار آموز وارد شرکت دلوار سیستم شدم از همان موقع عاشق تکنولوژی بودم و شروع به آموختن اطلاعاتی در مورد  قطعات کامپیوتر و سخت افزار شدم اولین قطعه ای که کاربرد آن را یاد گرفتم هارد کامپیوتر بود. و در بخش نرم افزار نیز دستورات سیستم عامل DOS اولین آموخته های من بود .

مایکروسافت در سال ۱۹۸۱ برابر با سال  1359 شمسی سیستم عامل داس یا (DOS) را ارائه کرد. داس سیستم عاملی مبتنی بر خط فرمان بود. یعنی کاربران باید دستورات مورد نیازشان را تایپ می کردند تا سیستم عامل آنها را اجرا کند. در ۱۹۸۵ برابر با سال 1363 شمسی  مایکروسافت برای اولین بار سیستم عاملی بر مبنای داس ارائه کرد که رابط گرافیکی داشت. رابط گرافیکی باعث می شد پیچیدگی های استفاده از کامپیوتر از دید کاربر پنهان بماند. واسط گرافیکی کمک می کند کاربر به جای نوشتن دستورات پیچیده و طولانی با استفاده از تصاویر و نوشته ها و آیکن های گرافیکی عملیات مورد نظرش را انجام دهدلذت کار کردن با محیط داس و ویندوز برای من در دوران جوانی بسیار جذاب بود

از آنجایی که در جهان سوم زندگی میکنیم و  اطلاعات روز دنیا با تاخیر به دست ما میرسید و مثل الان ابزار اطلاع رسانی و انتقال اطلاعات تا این اندازه راحت و در دسترس نبود .

در نتیجه علم آن روزهای ایران در همان حد و اندازه بود و کمتر کسی توانمندی های تکنولوژی را میدانست .

سال 1379

ورود به شهرداری تهران

شهرداری تهران

مدیر انفورماتیک مرکز تهران شناسی

از وقتی مسئولیت زندگی را پذیرفتم دنبال کار می گشتم تا اینکه پس از کار کردن در حوزه های خصوصی و بازار یابی و تعمیر کامپیوتر با مرکز تهران شناسی آشنا شدم  به صورت اتفاقی جهت پیدا کردن شغل مناسب وارد آن  مرکز شدم …این مرکز زیر مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود.

پس از پرس و جو اتاق مدیریت مرکز را یافتم و بعد از هماهنگی با منشی وارد اتاق شدم .

با مدیر مجموعه صحبت کردم و  در مورد تخصص و توانمندی هایم گفتگو کردیم . مصاحبه با مهندس سالمی مدیر عامل مرکز تهران شناسی ( آبجوسازی شمس سابق) که تبدیل به فرهنگسرا شده بود بسیار جذاب و شیرین بود ایشان فردی بسیار خوشرو و شاد بودند و من از همان لحظه مجذوب رفتار انسانی ایشان شدم.  پس از گفتگو مقرر شد  مصاحبه و امتحانی را پاس کنم تا گفته های من ثابت شود  و پس از قبولی در امتحان عملی و تئوری  که توسط یک شرکت کامپیوتری مورد تایید آن مرکز بود می توانستم مشغول به خدمت شوم .

پس از قبولی در امتحانات تخصصی به عنوان مدیر انفورماتیک مرکز تهران شناسی مشغول به خدمت شدم. 

در همان ابتدا علاوه بر فرآیند پشتیبانی کامپیوتر ها مسئولیت پاسخگویی به افرادی که در تهران به دنبال آدرس می گشتند بر عهده من بود، ماجرا از این قرار بود که شماره تلفنی به شهروندان اعلام شده بود و اگر شخصی نیاز به راهنماییی داشت از طریق آن شماره تلفن با من تماس میگرفت و من از روی نقشه های کامپیوتری مسیر را برای او تشریح میکردم  تا در کمترین زمان ممکن به محل مورد نظر برسد در آن زمان هنوز استفاده از موبایل و گوگل مپ فرا گیر نشده بود .

در آن سال ها تمام افراد جامعه قادر به خرید کامپیوتر نبودند لذا من  تصمیم گرفتم اهالی منطقه را از دانش کامپیوتر بهره مند کنم . بر همین اساس پیشنهاد آموزش کامپیوتر را به مدیریت مجموعه دادم که  مورد استقبال قرار گرفت که حاصل این تصمیم فرآیند برد برد برای مجموعه بود از طرفی کسب درآمد برای مجموعه شهرداری تهران و از طرف دیگر خدمت رسانی جدید به اهالی منطقه 11 شهرداری تهران.

سال1380

مدیر انفورماتیک منطقه 11

سازمان فرهنگی هنری شهرداری

با توجه به اینکه افراد بسیارمعدودی متخصص کامپیوتر بودند و استفاده از کامپیوتر و کلاسهای آموزشی در سطح منطقه بیشتر شده بود به پیشنهاد مدیر منطقه مسئولیت مدیر انفورماتیک منطقه 11 را پذیرفتم

با توجه به این مسئولیت پشنیبانی تمام سیستم های منطقه 11 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر عهده من بود

 

نصب ویندوز 95  با دیسکت و ویندوز  98 و وآنتی ویروس ایمن و محیط NC از خاطرات آن دوران است .

خانه های فرهنگ حرابوسعیدمرکز تهران شناسیفرهنگسرای فناوری اطلاعاتفرهنگسرای رازیخانه فرهنگ شیخ هادی واحد های تحت پوشش مدیریت فرهنگی منطقه 11 بودند .

با توجه به اینکه کار من چند برابر شده بود عاشق کارم بودم و تلاش بسیاری کردم تا کل منطقه از نظر کامپیوتر ها UPDATE باشد و بالاخره در کارم موفق شدم  و به پاس عملکرد مثبت و خروجی کار و بالارفتن راندمان کار پرسنل مدیر منطقه 11 با لوح تقدیری از عملکرد اینجانب تشکر کرد.

نمایش لوح تقدیر

سال1381

ناظر دومین انتخابات شورای اسلامی شهر تهران 

در سال 1381 بنا بر پیشنهاد مدیریت وقت برای همکاری با تیم نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر تهران جهت نظارت بر انتخابات مسئولیت پیشنهاد شده را پذیرفتم و به عنوان ناظر همکاری کردم  و در پایان با توجه به عملکرد شبانه روزی منتج به دریافت لوح تقدیر از دبیر هیات نظارت بر دومین انتخابات شورای اسلامی شهر تهران شد.

نمایش لوح تقدیر 

 

1382

مدیر انفورماتیک قلمرو مرکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
با توجه به رویکرد سازمان فرهنگی هنری در آن زمان استفاده از  ابزار فناوری اطلاعات بسیار رونق پیدا کرده بود و با توجه به عملکرد منطقه 11 و رضایت مدیریت وقت و همچنین عوض شدن سیاست اداره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از حالت منطقه ای به قلمرویی با هدف کوچک سازی و چابک سازی سازمان فرهگی هنری شهرداری تهران ، این سازمان به پنج قلمرو مرکز – شمال- جنوب – شرق و غرب تبدیل شد .
و باتوجه به  تجربه و عملکرد من در سالهای گذشته پس از مصاحبه با جناب آقای داریوش کلینی مدیر پشتیبانی و خدمات مدیریت قلمرو مرکز به عنوان مدیر انفورماتیک قلمرو مرکز آن سازمان منصوب شدم و تعداد مراکز فرهنگی تحت پوشش تقریبا 4 برابر شد. و بر همین اساس مسئولیت و تلاش من نیز افزایش پیدا کرد.
 
 

1383

اولین کافی نت شهرداری تهران
با توجه به درخواست زیاد اهالی منطقه در خصوص آموزش کامپیوترو نداشتن کامپیوتر  و اینترنت پر سرعت در منزل پیشنهاد راه اندازی کافی نت را به مدیر عامل مجموعه دادم و موافقت وی را گرفتم , و تصمیم گرفتم به اهالی منطقه خدمات بهتری ارائه کنم و این امر باعث شد مخاطبین بیشتری به فرهنگسرا مراجعه کنند و مهمتراز همه اینکه در آمد فرهنگسرا و منطقه افزایش پیدا کرد .
در همین راستا توسط مدیر مجموعه طی مراسمی و اهدای لوح تقدیر از من تشکر شد .
 
 

1384

مدیر انفورماتیک شرکت خدمات اداری شهر

در سال 1384 شرکت خدمات اداری شهر وابسته به شهرداری تهران از خیابان ولیعصر تهران به بزرگراه نواب و ساختمان تازه تاسیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران نقل مکان کرده بود و نیاز به ایجاد شبکه محلی برای راه اندازی کامپیوتر ها و نصب سرور ها داشت .

بنا بر پیشنهاد مدیریت وقت شرکت به شرکت خدمات ادای شهر دعوت شدم و مشغول به نصب و راه اندازی سرور و شبکه و زیر ساخت آن شرکت برای استفاده کاربران کامپیوتر شدم.

که تجربه خوبی برای من بود و در کنار کارکردن به صورت تجربی دانش فوق العاده ایی کسب کردم که در هیچ دانشگاهی این تجارب در آن زمان به صورت عملی تدریس نمی شد

شركت خدمات اداري شهر (سهامي خاص) در تاریخ 1371/06/29 به شماره ثبت 92690 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است. در نخستین اساسنامه، هدف از تأسیس شرکت «دستیابی به سرویس های کمی و کیفی از خدمات اداری در قالبی که بیشترین صرفه و صلاح را در بر داشته باشد1» تعیین شده و موضوع فعالیت آن، «ارائه سرویس خدمات شهری به طور اعم از جمله ارائه سیستم های اداری، اجرای فعالیت های اداری، طبقه بندی مشاغل، خدمات مکانیزه سازماندهی تشکیلات و تهیه نمودار سازمانی، شرح وظایف مشاغل، تأمین و به کارگیری نیروی انسانی2» ذکر شده است.

از ابتداي سال 1383 تمامی فعاليت هاي بخش تأمين نيروي انساني شركت كوثر ارقام نیز با هدف بهبود ارایه ی خدمات به کارکنان محترم شهرداری تهران، به شركت خدمات اداري شهر واگذار شد.

در سال 1386 اساسنامه ی شرکت اصلاح و بر اساس ماده ی (6) آن ماموریت اصلی شرکت به شرح زیر تعیین شد:

 تأمین و به کارگیری نیروی انسانی مورد نیاز متقاضیان اعم از کارمندی و کارگری؛
 طراحی و اجرای سیستم های اداری، خدماتی، منابع انسانی و مدیریتی؛
 ارتقای سطح دانش نیروی انسانی از طریق برگزاری دوره های آموزشی بدو و حین خدمت متقاضیان؛
 تهیه ساختارهای اداری، تشکیلاتی، طبقه بندی مشاغل و نظام های حقوق و دستمزد و ارزشیابی نیروی انسانی؛
 ارایه ی خدمات عمومی، پشتیبانی و مدیریتی در زمینه سیستم های مالی، اداری، بازرگانی، پیمانکاری، مشاوره-ای و سایر زمینه ها؛
 ارایه ی خدمات مرتبط با موضوع فعالیت به متقاضیان خارج از مجموعه شهرداری منوط به این که مازاد بر خدمات ارایه شده به شهرداری باشد؛
 انعقاد قراردادهای لازم در ارتباط با موضوع شرکت؛
 سایر فعالیت هایی که بطور مستقیم و غیرمستقیم در پیشبرد موضوع شرکت موثر است.

پرسنل این شرکت  بالغ بر 14000 نفر بودند و به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تامین نیروی انسانی در کشور  محسوب میشد و خدمات تامین نیروی انسانی و پرداخت حقوق از مهمترین رسالت های این شرکت است .

سال 1386

مشاور مدیر عامل در حوزه انفورماتیک شرکت تولیدات شهر

در سال 1386 با توجه به این که شبکه شهرداری رو به گسترش بود و با عنایت به مرکزیت ساختمان شرکت خدمات اداری شهر و ارتباط شرکت ابوذر و سازمان بازنشستگی شهرداری تهران از منظر سوییچ ها و ارتباط رادیویی با شبکه شهرداری تهران و همچنین مشکلات زیاد شرکت تولیدات شهر با هدف رفع مشکلات در جهت بالا بردن سرعت و راندمان کار در این شرکت  همزمان با حفظ سمت به عنوان مشاور انفورماتیک این شرکت منصوب شدم.این شرکت یکی از فعالان حوزه تولید تابلو ترافیکی و علائم ایمنی  بود و سعی در تولید انواع مختلف این کالا ها را داشت . تا بتوانند هر گونه نیاز اشخاص مختلف اعم از حقیقی و حقوقی را تامین نمایند 

سال 1387

عضو کارگروه تخصصی فن آوری اطلاعات

در این سالها به عنوان عضو کارگروه تخصصی فن آوری اطلاعات منصوب شدم و مقرر گردید در تصمیم گیری های  اتوماسیون اداری و زیر ساخت برنامه های شهرداری تهران مشارکت داشته باشیم .

تمامی اقدامات در زمینه توسعه و پشتیبانی پرتال tehran.ir و درگاه واحد خدمات شهری، تولید و پشتیبانی سامانه‌های شهروندی و درون‌سازمانی در سازمان فاوای شهرداری تهران انجام می‌شود.
از جمله سامانه‌ها و پلتفرم‌های تولید شده و اقدامات مرتبط با آنها به شرح زیر است:

  • توسعه و پشتیبانی راهکارهای هوشمند نظارت ترافیک و حمل و نقل شهری
  • توسعه و پشتیبانی سامانه‌های هوشمند شهرسازی و زیرساخت‌های آن
  • توسعه و پشتیبانی سامانه‌‌های هوشمند منابع انسانی
  • توسعه پلتفرم‌های تجمع داده و خدمات هوشمند شهری
  • راه‌اندازی متمرکز زیرساخت کلیدعمومی و درگاه امضای الکترونیک
  • توسعه درگاه‌های تعاملی و اطلاع‌رسانی
  • توسعه سامانه‌های مدیریت بحران و ایمنی
  • توسعه و استقرار سامانه‌های فرهنگی و اجتماعی
  • یکپارچه‌سازی، ایجاد و استقرار سامانه جامع مالی
  • یکپارچه‌سازی و استقرار سامانه جامع معاملات
  • توسعه و پشتیبانی سامانه‌های جامع تدوین و کنترل بودجه
  • توسعه زیرساخت‌های یکپارچه جهت شفاف‌سازی و مدیریت فرآیندها و ارتباطات
  • تولید سامانه جامع طرح ها و لوایح شورای شهر

که بیشترین حوزه های که در آن فعالیت داشتم توسعه و تبدیل دیتا های سامانه های هوشمند منابع انسانی بود.

نمایش حکم انتصاب

 

سال 1388

مشاور مدیر عامل شرکت ابوذر در حوزه انفورماتیک 

در سال 1388 با دعوت مهندس ذوالقدر جهت راه اندازی شبکه این شرکت و نگهداری اطلاعات همزمان با حفظ سمت مسئولیت پشتیبانی سیستم های این شرکت را قبول کردم. بزرگترین مشکل آن زمان در این شرکت ویروس های سیستم ها بود که با بر نامه ریزی و زمان بندی و آنتی ویروسهای بروز شده و تهیه لایسنس آنها مشکلات بر طرف شد.

کند شدن سرعت سیستم ها وحذف شدن اطلاعات از مهمترین مشکلات شرکت بود که باعث شده بود پرسنل نتوانند به خوبی انجام وظیفه کنند.کند شدن ویندوز موضوعی هست که اغلب افراد چه کاربران مبتدی  چه افراد حرفه ای با اون مواجه میشن. اما قبل از هر چیزی باید دلایل کند شدن ویندوز را شناسایی میکردم  بعد از شناسایی می توانستم از راه کارهای افزایش سرعت کامپیوتر کمک بگیریم تا مشکلات کند بودن سیستم رفع بشود.

سال 1389

عضو کار گروه تخصصی IT و SUB PORTAL

سال 1389 اوج راه اندازی خدمات در بستر وب در شهرداری تهران همراه با جشنواره های ساب پرتالها بود بر همین اساس با حکمی از طرف سید حسین مظلوم مدیر عامل وقت شرکت خدمات اداری شهر به عنوان عضو کار گروه تخصصی آی تی این مسئولیت را پذیرفتم .

جشنواره ساب پرتال‌های شهرداری تهران و اولین جشنواره ساب پرتال های محله‌های شهر تهران با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی فضای مجازی درسالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

این همایش که با حضور سید محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علی اصغر قائمی، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و جعفر حبیبی، ریاست دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و رئیس هیئت داوران برگزار شد از مسئولین ساب پرتال های برتر در معیارهای مشخص شده تجلیل شد.

نمایش حکم انتصاب

 با توجه به اینکه روابط عمومی الکترونیک زیر مجموعه فناوری اطلاعات بود و سایت زیر مجموعه انفورماتیک محسوب میشد سمت مدیر روابط عمومی شرکت خدمات اداری شهر را نیز بر عهده داشتم تا بتوانم در رقابت های پرتال های شهرداری موفق تر عمل کنم  بر همین اساس  بعد از پایان یافتن جشنواره با توجه به نظر هیات داوران موفق به کسب رتبه سوم از میان تمام ساب پرتالهای شهرداری تهران در بخش کاربرد پذیری شدم .

نمایش لوح تقدیر 

در همین راستا  با توجه به گزارش معاونت فناوری اطلاعات اداره کل برنامه ریزی و کنترل عملکرد شهرداری تهران توسط معاون شهردار تهران با توجه به کار آمدی سایت و نتیجه مثبت کاربران و داوران مورد تقدیر قرار گرفتم 

نمایش لوح تقدیر

 

از بزرگترین افتخارات من در دوران خدتم در شرکت خدمات اداری شهر  آشنایی با انسانی  بزرگمنش  به نام مهندس عباس وطن خواه بود که بهترین معلم و دوست و همکار من بود. مهندس وطن  انسانیت را به صورت تمام و کمال در وجودش داشت.

من و مهندس وطن خواه تا سال 1391  در یک اتاق خدمت کردیم و بهترین لحظات دوران خدمتم  رقم خورد .به اتفاق ایشان از تمام چالش های کوچک و بزرگ حوزه IT سربلند بیروون  می آمدیم و درسهای زیادی از وی گرفتم.

سمینار امنیت در سرور2008 یکی از سیمنارهای تخصصی حوزه آتی بود که به اتفاق ایشان شرکت کردم و در راستای تنظیم policy سرور کمک شایانی کرد

نمایش گواهینامه شرکت در سمینار

 

سال 1390

معاون اداره آمار اداره کل منابع انسانی شهرداری تهران
با دعوت دکتر حمید محمد بیگی جهت ساماندهی اطلاعات اداره کل منابع انسانی شهرداری تهران از منظر نگهداری اطلاعات پرسنل شهرداری در حوزه پست های سازمانی و تعداد پرسنل در راستای استفاده بهینه از داده ها به  سمت معاونت اداره آمار اداره کل منابع انسانی منصوب شدم.
با توجه به اینکه بدون در دست داشتن آمار کافی، دقیق و به‌هنگام، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، تعیین اهداف، راهکارها و فعالیت‌ها و در نهایت ارزیابی نتایج مربوطه امکان‌پذیر نمی‌باشد این بخش یکی از مهم ترین حوزه های تصمیم گیری برای سیاست های کلان شهرداری از منظر منابع انسانی بود.
علم آمار، خود مبتنی است بر نظریه آمار که شاخه‌ای از ریاضیات کاربردی به حساب می‌آید. در نظریهٔ آمار، اتفاقات تصادفی و عدم قطعیت توسط نظریهٔ احتمالات مدل‌سازی می‌شوند. در این علم، مطالعه و قضاوت معقول در بارهٔ موضوع‌های گوناگون، بر مبنای یک جمع انجام می‌شود

سال 1391

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع انسانی شهرداری تهران

در سال 1391 بعد از ورود مدیر کل جدید جناب آقای ایرانمنش در راستای اطلاع رسانی دقیق و به موقع و ارتباط بهتر با پرسنل شهرداری تهران مسئولیت مدیر روابط عمومی اداره کل منابع انسانی به من سپرده شد. اطلاع رسانی به موقع ، دقیق و شفاف به 63 هزار نفر از پرسنل محترم شهرداری تهران جزیی از مسئولیت های اینجانب بود که قطعا بدون دانش حوزه IT این امر غیر ممکن بود و با توجه به استفاده از ابزار IT  در این امر موفق بودم .

نمایش حکم انتصاب

 

 

سال 1392

در اوایل سال 1392 در راستای همکاری با ستاد تغییر وضعیت پرسنل شهرداری در جهت برنامه ریزی و برگزاری آزمون تغییر وضعیت استخدامی پرسنل شهرداری و تلاش های شبانه روزی ایی که داشتیم و در راستای ساماندهی اطلاعات با کمک دانش فناوری اطلاعات زمان دسترسی به پایان فرآیند را کوتاه کردیم  لذا توسط مدیر کل منابع انسانی مورد تقدیر قرار گرفتم
 
 
با توجه به عملکرد مثبت حوزه روابط عمومی اداره کل منابع انسانی توسط معاون شهردار تهران نیز تقدیر به عمل آمد 
 

در زمان مدیریت جناب آقای ایرانمنش با پیشنهاد یکسان سازی سیستم تردد پرسنل شهرداری تهران جهت نظم بخشیدن به ورود و خروج پرسنل و جلوگیری از تخلف های اداری موفق به راه اندازی سیستم تردد یکپارچه در شهرداری تهران شدیم  که توسط مدیرکل  منابع انسانی شهرداری تهران مورد تقدیر قرار گرفتم. 

نمایش  لوح تقدیر

با توجه به عملکرد مثبت حوزه روابط عمومی اداره کل منابع انسانی توسط معاون شهردار تهران نیز تقدیر به عمل آمد 
 
مدیر روابط عمومی صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران

در سال 1392 با حکم دکتر حمید محمد بیگی و به دعوت ایشان با هدف ایجاد روابط عمومی الکترونیک در صندوق ذخیره مشغول به خدمت شدم پاسخگویی سریع و شفاف به پرسنل محترم شهرداری تهران از مهمترین وظایف من بود با استفاده از فناوری اطلاعات و راه اندازی سامانه های پاسخگوی و مدیریت مشتری  رضایتمندی از  واحد روابط عمومی بهتر شد .

برگزاری جشن ها و مراسم و مدیریت سمینار ها و ایجاد راه های ارتباطی جهت دسترسی راحت تر به مدیران مجموعه و تعامل با مخاطبین یکی از رسالت های مدیر روابط عمومی بود.

یک کد برای همه : با توجه به اینکه ممکن بود شخصی از همکاران محترم شهرداری تهران به اینترنت دسترسی نداشته باشد

 در راستای خدمات الکترونیک به مخاطبین صندوق ذخیره برای اولین بار در شهرداری تهران سیستم خدمات تلفن همراه به پرسنل در شهرداری تهران کلید خورد

کد ستاره 137 ستاره 111 مربع  خدمت ماندگاری بود که از طریق ussd به پرسنل خدمت رسانی میکرد*137*111# و جزیی از افتخارات من بود که همکاران محترم بدون مراجعه حضوری از اطلاعات حساب خودشان بر روی تمامی موبایل های معمولی  و اندروید و اپل بدون نیاز به اینترنت در بستر امن دسترسی پیدا میکردند

این خدمت در جشن های شعبانیه در برج میلاد معرفی گردید و بهترین بازخورد را در بر داشت.

سال 1393

 مدیر اجرایی موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در هشتمین نمایشگاه بورس -بانک و بیمه
در سال 1393 هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (FINEX2014) با شعار “فاینکس، یک رویداد و صدها فرصت سرمایه گذاری”  جاری با حضور 360 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
بر همین اساس با حکم دکتر حمید محمد بیگی مسئولیت مدیریت اجرایی این موسسه را در نمایشگاه فوق پذیرفتم شرایط کار به قدری سخت بود که در شبانه روز فقط پنج ساعت زمان استراحت داشتیم . که البته این مهم بدون همکاری تیم عملیاتی موسسه و مهندس محمد تقی شعبانی یکی از بهترین همکار های من غیر ممکن بود. نمایشگاه ها محل خوبی برای معرفی مجموعه ها و ارتباط با مشتری است. 
 
 

با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه بسیار موفقیت آمیز بود و از طرفی در طول سال نمایشگاه های بسیاری در زمینه‌های مختلفی برگزار می‌شودو هدف از برگزاری نمایشگاه ها ایجاد روابط تجاری بین سازمان ها و نمایش ایده ها و تکنولوژی های جدید است و همچنین شرکت ها و سازمان های مختلف سعی می‌کنند در نمایشگاه ایده ها و خدمات خود را در قالب طرح های گرافیکی جذاب، غرفه سازی و تبلیغات مختلف بیان کرده و مخاطبان خود را جذب کنند.ما نیز موفق شدیم سرمایه های خوبی جذب کنیم و موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران را به عنوان یک برندموفق در سرمایه گذاری معرفی کنیم 

در پایان نمایشگاه طی مراسمی از زحمات برگزاری نمایشگاه تقدیر به عمل آمد 

نمایش لوح تقدیر

 

مهدی-شهیدی07

با توجه به عملکرد مثبت روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره شهرداری تهران و انعکاس صحیح و اطلاع رسانی به موقع توسط شهردار وقت کلان شهر تهران دکتر محمد باقر قالیباف مورد تقدیر قرار گرفتم

نمایش لوح تقدیر شهردار تهران 

 
مدیر سامانه 1888 موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران

در زمان مدیریت دکتر محمد باقر قالیباف به عنوان شهردار تهران سامانه بازرسی 1888 شهرداری تهران راه اندازی شده بود و لزوم حساسیت مدیران ارشد شهرداری در پاسخگویی به پیامهای مردمی در سامانه های 137 و 1888 در اولویت قرارداشت . طی حکمی به سمت مدیر سامانه 1888 موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران شدم. انعکاس گزارشات مردمی و پیگیری تا حصول نتیجه مهمترین وظیفه این واحد بود .

نمایش حکم انتصاب

 
مشاور مدیر عامل شرکت عمران و اقتصاد شهر در حوزه روابط عمومی

با توجه به عملکرد مثبت در حوزه روابط عمومی صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران  و دعوت دکتر آزاد واری با حفظ سمت به عنوان مشاور مدیر عامل در راستای تعامل بیشتر به مخاطبین مشغول به خدمت شدم 

نمایش حکم

پس از ارائه راهکار های مناسب و بالا بردن راندمان کار در حوزه روابط عمومی توسط مدیر عامل وقت مورد تقدیر قرار گرفتم 

نمایش لوح تقدیر

مشاور انفورماتیک شرکت ارتباط مشترک شهر
در سال 1393 همزمان با حفظ سمت  به عنوان مشاور مدیر عامل در شرکت ارتباط مشترک شهر  همکاری خود را مهندس داننده آغاز کردم پروژه ایجاد  local area network (LAN) و نگهداری سرور های این شرکت از دست آورد ها و تجربه های خوب من  در همکاری با مهندس داننده بود .
    • ساماندهی دکل‌‏ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌‏های ارتباط رادیویی شهر تهران
    • کاهش تاثیر المان‏‌های ناخواسته ناشی از احداث ایستگاه‌‏های ارتباطی
    • پاسداشت حقوق شهروندی در حوزه‌های حق بر شهر، حق سلامت، حق بهره‌مندی از چشم‌انداز مطلوب شهری و …
    • نظارت بر رعایت الزامات ایمنی تشعشع
    • ایمن‏‌سازی هر چه بیشتر دکل‌‏ها برای جلوگیری از خسارات احتمالی در حوادث طبیعی
    • شناسایی و ساماندهی دکل‏‌های همجوار
    • زیباسازی، استتار و اختفای دکل‌ها و سایت‌های رادیویی
    • مکان‌یابی و ایجاد ایستگاه‏‌های چند منظوره برای توسعه خدمات مخابراتی بدون افزایش تعداد دکل‏‌ها
    • از جمله ماموریت های این شرکت بود

نمایش حکم انتصاب

 

سال 1395

سرپرست برنامه ریزی و فناوری اطلاعات موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران

با توجه به اینکه تجربه زیادی در حوزه فناوری اطلاعات داشتم و در راستای بالابردن راندمان کار در موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران و راه اندازی سامانه های الکترونیکی خدمت رسانی طی حکمی به عنوان سرپرست برنامه ریزی و فناوری اطلاعات موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران منصوب شدم 

نمایش حکم انتصاب

رئیس شعبه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران 

از آنجایی که مراجعه به صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران  بسیار رونق پیدا کرده بود  و مدیریت کارکنان شعبه امری مهم تلقی می شد و افزایش کمیت و کیفیت خدمات مالی به مشتریان از وظایف اصلی رئیس شعبه محسوب می شد. و از آنجاییکه کار آمدی در  نقش های مدیریتی بسیار موثر است  در جهت  فراهم کردن کلیه امکانات و شرایطی که مشتریان بتوانند به وسیله آنها کلیه نیازهای پولی و بانکی خود را رفع کنند،این مسئولیت را پذیرفتم من می بایست روابط عمومی بسیار خوب و توان مدیریت و رهبری کارکنان را میداشتم  تا معمولا مشتریان خاص شعبه که آورده های مالی خوبی نیز برای شعبه دارند، را جذب کنم و در کنار این امر حقوق افراد دیگر پایمال نشود .بنابراین توان برقراری ارتباط اجتماعی خوب از مهمترین شاخصه ها بود و هدف  ایجاد شرایط انجام سریع و با دقت کارهای بانکی افراد را در شعبه توسط کارکنان شعبه از مهمترین اهداف به شمار می آمد . مسئولیت تمام کارها و اتفاقاتی که در شعبه رخ می داد ، بر عهده من بود  بنابراین باید نقش  فردی دقیق، تیزبین و دارای توان خوبی در مدیریت بحران ها را به عهده میگرفتم در همین راستا و در جهت خدمت رسانی بهتر با توجه به تجربه روابط عمومی و حوزه فناوری اطلاعات خدمات بهتری در صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران ارائه شد

لذا طی حکمی از سوی دکتر حمید محمد بیگی به سمت رئیس شعبه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران منصوب شدم 

نمایش حکم انتصاب

با توجه  به عملکرد مثبت شعبه در راستای پاسخگویی به ارباب رجوع و به روز بودن نوع خدمات توسط مدیریت وقت مورد تقدیر قرار گرفتم.

نمایش تقدیر نامه

سال 1397

بعد از گذشت حدود 13 سال با دعوت مهندس قاضی زاده هاشمی  به شرکت خدمات اداری شهر برگشتم و طی حکمی به سمت مدیر انفورماتیک شرکت خدمات اداری شهر منصوب شدم 

بازنگری حوزه انفورماتیک و سایت شرکت در اولویت قرار گرفت و در همین راستا در جهت بالابردن راندمان خدمات به پرسنل تحت پوشش با کمک ابزار IT  و اقداماتی از جمله راه اندازی سامانه های خدمات الکترونیک در دستور کار قرار گرفت 

نمایش حکم انتصاب

با توجه به سوابقی که در حوزه روابط عموی نیز داشتم با حفظ سمت مسئولیت مدیر روابط عمومی شرکت خدمات اداری شهر به من سپرده شد و در همین  راستا دست آور های خوبی برای شرکت خدمات اداری شهر حاصل شد و توسط معاوت توسعه منابع انسانی شهردار تهران مورد تقدیر قرار گرفتم 

نمایش لوح تقدیر

اولین دوره جامعه پذیری مدیریت شهری

یکی از مهم ترین وظایف مدیریت منابع انسانی در رابطه با نیروی انسانی، فرآیند جامعه پذیری افراد تازه وارد می باشد. سازمان ها باید فرصت های مناسب جهت آشناسازی کارکنان با مأموریت، اهداف، وظایف شغلی و ارزش های مطلوب سازمان در راستای افزایش کارایی و اثربخشی و دست یابی به مزیت رقابتی فراهم نمایند. سازمان ها از طریق ساختاردهی منظم و مداوم رفتار کارکنان باعث همسو سازی و سازگاری نگرش ها، ارزش ها و رفتار های فردی با ارزش ها، هنجارها و رفتارهای مطلوب سازمانی می شوند. در صورتی که فرآیند جامعه پذیری به طور صحیح و هدفمند اجرا گردد، هزینه های سازمان را کاهش داده و به افزایش تعهد و وفاداری و کارآیی کارکنان و کاهش تقاضا برای جدایی از سازمان ها می انجامد. در این مقاله سعی شده است با استفاده از منابع معتبر علمی و با روش تحلیلی به مفهوم جامعه پذیری سازمانی و روش های نهادینه سازی آن اشاره شود. جامعه پذیری در امر تطابق اعضای جدید با انتظارات سازمان و آشنا ساختن کارکنان به هنگام ورود به سازمان و یا کارمندی که شغل جدیدی را می پذیرد یا هرگونه جابجایی افقی و یا عمودی و یا انتقال به واحد یا سازمان جدیدی تأثیر فراوانی بر نحوه انجام وظایف و عملکرد و نیز ثبات سازمان خواهد گذاشت.

با توجه به نگاه علمی مدیرت شهری جدید  دکتر حناچی به موضوعات منابع انسانی اولین دوره جامعه پذیری مدیریت شهری  توسط شرکت خدمات اداری شهر برگزار شد بر همین اساس به پاس تلاش شبانه روزی به همراه تیم عملیاتی  پس از پایان دوره توسط مدیریت وقت شرکت تقدیر به عمل آمد 

نمایش لوح تقدیر

 

سال 1399

مدیر انفورماتیک اداره کل دفتر هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان 

با توجه به نیاز مجموعه اداره کل دفتر هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان به یک فرد متخصص در حوزه کامپیوتر و آشنا  شهرداری  تهران و تهیه آمار  دقیق و به روز این اداره کل جهت گزارش به مدیریت ارشد شهری و ساماندهی حوزه انفورماتیک در این اداره کل مشغول به خدمت شدم. 

نتیجه عملکرد در این اداره کل به شرح ذیل بود

ساماندهی و تجمیع دیتاهای پراکنده در سیستم های مختلف

 ایجاد بستری امن و مناسب جهت نگهداری اطلاعات 

بک آپ گیری هفتگی از اطلاعات

ایجاد دسترسی های مختلف به افراد مجاز به اطلاعات هر هیات

برگزاری هیات های رسیدگی به تخلفات در بستر وب و موبایل در شرایط بحرانی کرونا به جای تشکیل جلسه حضوری.

تهیه آمار دقیق و منظم و تهیه فایل مشترک جهت درج اطلاعات و به اشتراک گذاشتن آن در اختیار افراد مجاز جهت ورود اطلاعات و در نهایت گزارش به مدیریت ارشد شهری 

تقلیل زمان تهیه آمار از یک ماه به یک ساعت جهت تنظیم گزارش نهایی 

ایجاد بستر کنترل از راه دور سیستم ها به صورت یک اداره مجزا در بستر وب به دلیل محرمانگی اطلاعات

راه اندازی و رفع مشکل دوربین های پیرامونی 

تغییر و تنظیم تلفن های تحت شبکه 

 

یاد باد آن روزگاران یاد باد....
ارسال شده در بیوگرافی
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهدی شهیدی محفوظ است.
ایمیل: info@donet.ir
تماس با من