مهدی شهیدی

0 %
مهدی شهیدی
توسعه دهنده وب
عکاس -طبیعتگرد-جهانگرد
  • محل سکونت:
    تهران
  • متولد :
    شیراز
  • سن :
    46
  • تحصیلات :
    مهندسی IT
عکاسی
سفر
وب نویسی
html
CSS
جاوا اسکریپت
PHP
ورد پرس
  • طراحی سایت
  • عکاسی حرفهای
  • راه های مهاجرت
  • شبکه

صفحه عکاسی حرفه ای

تفاوت میان یک عکس فوری و یک کار هنری، تفکر است.اگر منظره ی جالبی را دیدید، شما باید در مورد ان فکر کنید که چگونه به بهترین شکل از آن عکس بگیرید.بهترین جا برای ایستادن کجاست؟آیا میتوانم عناصر دیگری را در این منظره دخیل کنم تا ترکیب پیچیده تری را ایجاد کنم؟

 

کلید صحیح برای رشد بعنوان یک عکاس این است تا خود را برای اینکار اختصاص دهید و در آن بر اساسی استوار، دست بکار شوید.شور و شوق برای ماهر شدن در هنر شما کلیدی میباشند.اینگونه گفته میشود که چیزهای زیادی را باید در نظر گرفت تا در این مسیر تا اندازه ی ممکن بطور موثر پیشرفت کرد.

زمانی که شما کار خود را در عکاسی شروع میکنید، کاملا امری بدیهی بنظر میرسد تا بگوییم که یادگیری استفاده از دوربین، اولین گام منطقی است.اگرچه، فکر کردن به این روش میتواند واقعا شما را سردرگم سازد. دوربین تنها ابزاریست که توانایی ثبت نور را دارد.

  • زمانی که شما از خانه خارج میشوید تا عکس بگیرید، اولین چیزی که باید به آن بیندیشید نور است، نه دوربین. چه زمانی از روز است؟
  • شدت نور چقدر است و از چه جهتی تابیده میشود؟ هوا ابریست یا آفتابی؟
  • حالت نور ملایم است یا سایه روشن؟ آفتاب روبروی شماست یا در پشت شما قرار گرفته؟
  • منابع نور مصنوعی کدامند و چه رنگ هایی از خود منتشر میکنند؟

اینها مواردی هستند که یک عکاس باتجربه در هر زمانی که میخواهد عکس بگیرد به ان توجه میکند و مدام از زمانی که عکس میگیرند، اگاهند.انها اینکار را برای دلیلی انجام میدهند. نور بر روی چگونگی عکس گرفتن انها و محیطی که از ان استفاده میکنند، تاثیر میگذارد.حتی یک تغییر جزئی در جهت تابش منبع نور میتواند کاملا انگونه که تصویر بنظر میرسد را تغییر دهد.در صورتی که در ابتدا نور را درک نکنید، نمیتوانید نحوه ی استفاده صحیح از دوربین را یاد بگیرید.

وقتی که شما شرایط نور و محیط را ارزیابی کردید و به این پی بردید که میخواهید چگونه عکس بنظر برسد، زمان اندیشیدن درباره ی تنظیمات دوربین فرا میرسد.برای مثال، میخواهید که بیشترین مقدار ممکن از تصویرتان واضح باشد یا اینکه بوته های (افکت مات) زیاد در پس زمینه را میپسندید؟
آیا میخواهید بزرگنمایی کنید و جلوه ی متراکم به تصویر ببخشید یا استفاده از یک لنز طبیعی یا زاویه باز را ترجیح میدهید؟
آیا میخواهید عکسی روشن باشد یا اینکه شکل تاریکتر آنرا میپسندید؟

بدین شکل است که شما برای دستیابی به اثر مطلوب و دلخواه، تنظیمات دوربین خود را تغییر میدهید.بنظر میرسد که گرفتن یک عکس ساده کلی کار دارد.با اینحال، اگر شما شروع به عکاسی به این روش کنید، سرانجام این موارد ملکه ی ذهن شما میشوند و در خوی شما جای میگیرند.
این کار همانند یادگیری پرتاب بسکتبال یا ضربه ی گلف است.
در ابتدا ممکن است صحیح انجام دادن ان غیر طبیعی و عجیب بنظر برسد،اما سرانجام عادی میشود و سریعتر صورت میگیرد، و شما در وضعیت بسیار بهتری قرار خواهید گرفت تا زمان خود را در ابتدا برای تمرکز بر روی ان صرف کنید.دوربین خود را از حالت خودکار خارج کنید و با الویت شاتر، الویت دیافراگم یا حالت دستی، عکاسی را تجربه کنید.

برخی از عکاسان به عکسبرداری در حالت دستی افتخار میکنند، و برخی اوقات عکاسی به این روش منطقی است،اما حالت دستی از حالت های الویت شاتر یا الویت دیافراگم بهتر نیست و در بسیاری از شرایط، روش بدتری برای عکاسی است.همه ی این موارد به شرایط عکسبرداری بستگی دارد.
با بزرگنمایی های مختلف، با دیافراگم های متفاوت و سرعت های متفاوت شاتر، لنز خود را امتحان کنید،

و اعداد حساسیت (ISO) مختلف را بکار بگیرید تا ببینید که نویز های دیجیتالی چگونه بنظر میرسند.زمانیکه برای عکسبرداری از سه پایه استفاده نمیکنید، از افزایش میزان حساسیت نترسید.برگردید تا عکس خود را در نرم افزار لایت روم ببینید، جزئیات را بزرگنمایی کنید وبه محیط نگاه کنید تا ببینید که چگونه انطوری که تصویر شما بنظر میرسد را تغییر میدهند.

اکنون زمان ان فرا رسیده تا در مورد ترکیب بندی عکس فکر کنیم.برخی از عکاسان تازه کار، میل به عادت بدی دارند. آنها جستجو میکنند و مورد جالبی را می یابند، سپس از ان به سرعت عکس میگیرند و سپس پیش میروند.درست است، برخی اوقات تنها راه برای عکس گرفتن این است که تحرک داشته باشید،
اما گاهی زمان خود را برای ترکیب بندی تصویر خود به بهترین شکل ممکن صرف کنید.تفاوت میان یک عکس فوری و یک کار هنری، تفکر است.اگر منظره ی جالبی را دیدید، شما باید در مورد ان فکر کنید که چگونه به بهترین شکل از ان عکس بگیرید.

  • بهترین جا برای ایستادن کجاست؟
  • آیا میتوانم عناصر دیگری را در این منظره دخیل کنم تا ترکیب پیچیده تری را ایجاد کنم؟
  • من ترجیح میدهم تا در مورد ترکیب بندی اینگونه فکر کنم که اگر عکس را بزرگ چاپ کنمو بر روی دیوار قرار دهم و دوستی بیاید و انرا برای اولین بار ببیند، چشمهایش از کدام قسمت شروع به دیدن تصویر میکنند و چگونه کل تصویر را میبینند؟
  • چه حسی به انها دست میدهد؟ ارتباط موضوع اصلی با پس زمینه چیست؟
  • استفاده از قانون یک-سوم ها در اینجا بهتر است یا اینکه بهتر است تا موضوع اصلی را در مرکز قرار دهیم؟
  • آیا نماهای جالبی در تصویر وجود دارند؟
  • آیا لبه های تصویر خوب بنظر میرسند و مانع خارج شدن چشمان بیننده از ترکیب میشوند؟
  • آیا پیش نما، میانه و پس زمینه در عکس وجود دارند و آیا وجود این موارد در عکس ضروری است؟

حرکت یک پا به سمت چپ میتواند تفاوت بین یک عکس خوب و یک عکس عالی باشد.این ایده ی دیگری است که در ابتدا بنظر مبهم است، اما با توجه بیشتر نسبت به ان، برای شما عادی خواهد شد.

نمونه عکسهای گرفته شده با موبایل

 

کار خوب بهتر از سخن خوب است

مشتری مهم‌ترین بازدیدکننده در محدوده ماست. او به کار ما وابسته نیست. ما به کار او وابسته هستیم. او مزاحم کار ما نیست. او هدف کار ماست. او بیگانه در کار ما نیست بلکه بخشی از کار ماست. با انجام کار او، لطفی در حق او نمی‌کنیم. اوست که با فراهم آوردن این فرصت به ما لطف می‌کند.
مشاوره و ارتباط با من
© تمامی حقوق برای مهدی شهیدی محفوظ است.
ایمیل: info@donet.ir
تماس با من