امروزه هر انسانی با کمترین سطح سواد و یا حتی کسانی که سواد خواندن و نوشتن را ندارند هم از اینترنت استفاده میکنند. حتما برای شما هم پیش آمده که در اطرافتان کسی باشد که سواد استفاده از گوشی های هوشمند و یا کامپیوتر را نداشته باشد و از شما سوال کند که فلان مطلب را برای من در اینترنت سرچ میکنی؟
هنگامی که ما بدنبال مطلبی در اینترنت میگردیم و با یک سایت مواجه میشویم که اطلاعات مفیدی از آنچه که ما میخواستیم در اختیارمان میگذارد اعتماد زیادی به آن وبسایت خواهیم کرد و در جست و جو های بعدی و یا حتی خرید از آن وبسایت استفاده میکنیم.
فرض کنید که شما در کسب و کارتان هنوز وبسایتی را تهیه نکرده اید. مشتری که میخواهد از شما خرید کند و شما موفق به بازاریابی شده اید، به دنبال شما در فضای اینترنت میگردد و هیچ نشانی از شما در آنجا پیدا نمیکند. حتما از خودش سوال میکند یک کسب و کار چرا نباد یک سایت با کمترین امکانات را داشته باشد؟ وبسایت شما در واقع همان آدرش شماست اما در فضایی دیگر
اما در چنین شرایطی اگر رقیب شما به این نکته توجه کرده باشد و وبسایتی را برای خود تهیه کرده باشد حتما بعد از جست و جو مشتری به سمت رقیب شما خواهد رفت شک نکنید.
در فضای وب، گستره ای وسیع و روش های مختلفی برای تبلیغات و دیده شدن وجود دارد. شما تا به حال در شرکت خود و یا فروشگاه و مغازه خود یکسری مشتری داشته اید که یا گذری بوده اند و یا ثابت، با داشتن یک وبسایت شما میتوانید مشتری های جدید را به سمت مکان فیزیکی خود بکشید. کسانی که تا به حال شما را نمیشناختند و از شما خرید نکرده بودند با یک سرچ در گوگل به راحتی با کسب و کار شما آشنا میشوند و از مشتری های ثابت شما میشوند.