مهدی شهیدی

0 %
مهدی شهیدی
توسعه دهنده وب
عکاس -طبیعتگرد-جهانگرد
  • محل سکونت:
    تهران
  • متولد :
    شیراز
  • سن :
    46
  • تحصیلات :
    مهندسی IT
عکاسی
سفر
وب نویسی
html
CSS
جاوا اسکریپت
PHP
ورد پرس
  • طراحی سایت
  • عکاسی حرفهای
  • راه های مهاجرت
  • شبکه

همکاری مایکروسافت و HPE

بهمن 29, 1399
همکاری مایکروسافت و HPE برای اتصال کامپیوتر ایستگاه فضایی بین‌المللی به سرویس آژور

قرار است در ماه جاری میلادی یک کامپیوتر شرکت hp به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود. طی همکاری این شرکت با مایکروسافت، کامپیوتر Spaceborne Computer-2 به سرویس آژور نیز متصل خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت هیولت پاکارد اینترپرایز (HPE) با همکاری مایکروسافت قرار است سرویس آژور را به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل کند. در کامپیوتر نسل دوم شرکت اچ پی به نام  Spaceborne Computer-2 که در ماه جاری میلادی به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می شود، امکان دسترسی به سرویس مایکروسافت آژور فراهم شده است. در این کامپیوتر امکان اتصال به آژور از ایستگاه‌های زمینی HPE و ناسا استفاده خواهد شد.

 در بیانیه مشترک این دو شرکت در زمینه فناوری رایانش ابری آمده است: فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی نیاز به بهترین فناوری رایانش ابری و پردازش پیشرفته خواهند داشتک دسترسی به این سیستم می‌تواند تحلیل ها را با سرعت بالا انجام دهد. همچنین برای تحلیل های پیچیده نیز نیاز به قدرت بالای رایانش ابری خواهد بود.

در واقع استفاده از سیستم آژور در کامپیوترهای ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌تواند در زمان پردازش داده نیز صرفه‌جویی کند. بدین ترتیب فضانوردان برای پردازش داده دیگر نیاز به ارسال آن به زمین و دریافت آن نخواهند داشت.

مارک فرناندز، محقق  شرکت اچ پی در زمینه این همکاری گفته است: این همکاری می‌تواند امکان دسترسی فضانوردان بود به پردازش داده را فراهم کند. همچنین سرعت اکتشافات فضایی را نیز افزایش خواهد داد. ‌ با ارسال Spaceborne Computer-2 به ایستگاه فضایی و امکان دسترسی به سیستم های هوش مصنوعی از طریق مایکروسافت آژور امکان به اشتراک گذاری حجم عظیمی از داده ها توسط فضانوردان امیسر خواهد شد. این کامپیوتر قرار است در تاریخ دوم اسفند به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارسال شود. به این ترتیب در آینده می توان به افزایش سرعت کاوشهای فضایی امیدوار بود.

ارسال شده در تکنولوژی
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهدی شهیدی محفوظ است.
ایمیل: info@donet.ir
تماس با من